Дистанційне навчання ( мова 10 клас)

 Вивчаємо теми:
1) "Займенник як частина мови. Розряди займенників за значенням, їх характеристика".
2)"Відмінювання займенників";
3)"Написання заперечних, неозначених займенників"


- опрацьовуємо теоретичний матеріал( підручник, інтернет - сайт   УКРАЇНСЬКА МОВА ТА ЛІТЕРАТУРА підготовка до ЗНО…);
- переглядаємо відео 






- проходимо тестування ( 123, 4, 5) онлайн і надсилаємо
скріншоти результатів на Viber.

Опрацьовуємо тему "Написання заперечних, неозначених займенників"!!!
- теоретичний матеріал ( підручник с., Інтернет);
- виконуємо вправи на закріплення вивченого:


Питання для самоперевірки
1. Пригадайте написання займенників із часткамиказна-, хтозна-, бозна-, будь-, небудь-.
2. Поясніть написання займенників з часткамині-, аби-, де-, сь-?
3. Як треба писати слова, якщо між часткою й займенником з’являється прийменник?
4. Прокоментуйте написання займенниківдля будь-кого, з будь-чиєю, на абищо, про декого.
Практична частина
Завдання 1.Запишіть займенники відповідно до правил правопису.
Де/хто, де/кого, в/де/кого, ні/про/що, скільки/небудь, де/в/кого, аби/хто, будь/що, ні/до/кого, будь/на/кому, будь/з/ким, аби/ким, аби/з/ким, із/хтозна/яким, хтозна/з/яким, хтозна/який, ні/про/що, будь/хто, ні/що, будь/кого, до/будь/кого, будь/до/кого, казна/що, де/що, чий/небудь, хтозна/чий, ні/хто, ні/від/кого, хтозна/в/чиєму, на/ні/що, який/небудь, у/якому/небудь, хто/сь, у/кому/сь.
Завдання 2.Запишіть займенники в три колонки: разом, окремо, через дефіс. Поясніть їхній правопис.
Будь/який, будь/хто, хтозна/який, казна/що, який/небудь, казна/з/ким, будь/на/чому, чий/небудь, ні/що, аби/хто, де/хто, хтозна/хто, хтозна/чий, який/сь, де/який, будь/що, хто/будь, хто/небудь, будь/у/кого, казна/при/кому, будь/котрий, аби/з/ким, де/в/чому, ні/до/чого, ні/при/кому, де/який, казна/чий, що/небудь.
Завдання3.Перепишіть речення, розкриваючи дужки. Поясніть правопис займенників.
Спи, козаче, душа щира! Хто/небудь згадає! (Т. Шевченко). Якби розказать про якого/небудь магната історію-правду, то перелякать саме б пекло можна (Т. Шевченко). Я Європу не/всю обійшов, але там, де з боями проходив, я не бачив щасливих народів (О. Підсуха) Атаки гроз, порохові тумани, сталеві зливи і пекучі рани?ні/що нас не віддалить від мети (Г. Плоткін). Ні/в/якому разі!?застеріг його Гонтар (Я. Баш). Лебідь ішов без будь/якої ознаки на хворість, твердо й чітко відбиваючи кроки (Я. Баш).
Тести для самоконтролю
1. Позначте рядок, у якому всі неозначені займенники треба писати через дефіс
А бозна/скількох, казна/чийого, будь/скільки, де/чим
Б бозна/якому, аби/який, казна/що, хто/небудь, казна/в/кого
В якого/небудь, хтозна/кого, будь/котрий, казна/з/ким
Г будь/котрими, що/небудь, хтозна/яких, бозна/які.

2. Позначте рядок, у якому всі займенники треба писати окремо
А ні/до/кого, із/хтозна/яким, на/ні/що, ні/про/що
Б будь/на/кому, де/в/кого, аби/з/ким, хтозна/з/чиїм
В будь/на/чому, у/якому/небудь, хтозна/в/чиєму, чий/небудь
Г будь/до/кого, до/будь/кого, де/в/кого, в/де/кого.

3. У якому рядку всі займенники треба писати разом
А де/ким, ні/кого, ні/скількома, аби/якими
Б з/ні/якого, аби/хто, ні/у/скількох, де/котрим
В у/кого/небудь, ні/хто, у/де/чому, з/ні/котрим
Г з/будь/ким, аби/якому, ні/чиїм, аби/котрий.

4. У якому рядку всі займенники написано правильно
А будь-кого, нічий, що-небудь, аби-що
Б будь з ким, де-яких, дехто, який-небудь
В дечиїх, будь-чий, ні до кого, казна-хто
Г ніщо, ніякими, аби-кого, де з ким.

5. У якому рядкуніз заперечними займенниками треба писати окремо
А ні/яким, ні/до/чого, ні/з/котрим, ні/в/чому
Б ні/в/котрому, ні/до/кого, ні/з/чим, ні/з/яким
В ні/в/кого, ні/з/ким, ні/хто, ні/за/що
Г ні/котрий, ні/у/скількох, ні/в/чому, ні/до/якого.

6. У якому рядкуніз заперечними займенниками треба писати разом
А ні/який, ні/на/що, ні/хто, ні/чого
Б ні/чийого, ні/хто, ні/до/кого, у ні/чому
В ні/скількох, ні/чому, ні/для/кого, ні/ким
Г ні/якими, ні/чиїм, ні/скільки, ні/котрого.

7. У якому рядку всі займенники пишуть через дефіс
А будь/кого, чим/небудь, де/з/кого, казна/чиє
Б хтозна/чиї, будь/що, чим/небудь, казна/чого
В будь/хто, чим/небудь, будь/з/якою, казна/чий
Г казна/чий, будь/чим, скільки/небудь, хтозна/до/кого.

8. Позначте рядок, у якому всі займенники написано правильно
А ніщо, нізчим, нічого, ніякого
Б ні за що, ні в кого, ніскільки, нідоякого
В будь-хто, дечиїх, ніскільки, казна-чим
Г декотрі, будь-що, скільки-небудь, бознахто.

9. Позначте рядок, у якому всі займенники написано правильно
А що-будь, де з ким, чого-небудь, котромусь
Б ніякий, на чому-будь, девкого, анічий
В здеким, хтозна в який, будь-хто, казна з ким
Г ні до чийого, де на кому, за будь яких, ніякий.

10. Помилку при написанні складних займенників допущено в рядку
А ні з ким, хтозна-якою, казна-що, будь-ким
Б нічиїх, ні з якого, дечим, абикого
В від абиякого, декотрий, до когось, з чиїм-небудь
          Г аби-що, ніхто, хтось, дехто. 
Пройдіть, будь ласка, тест 

2. Вивчаємо   тему" Числівник як частина мови. Формування числівника як частини мови. Число і числівник. Розряди числівників за значенням, їх характеристика. Групи числівників за будовою."

- опрацьовуємо параграфи  66,67 с.166-170;
- переглядаємо відео;
- виконуємо вправи  з підручника 472, 475 ( усно), 478,.



Урок 09.04.2020
Тема: "Відмінювання числівників. Тренувальні вправи"
1. Прогляньте відео 



2. Опрацюйте матеріал.





 Урок 10.02.2020
1.Переглянь та запам’ятай.
АБО прочитай і запам’ятай
 Особливості вживання іменників із числівниками
Узгодження числівників з іменниками:
1. ДВА, ТРИ, ЧОТИРИ + Н.в. мн. 
два слонИ – ч.р. 
три книгИ – ж.р. 
чотири вогнищА – с.р.


Тобто тут закінчення -А (Я) можливе лише для середнього роду. Для жіночого/чоловічого - тільки -И (іноді -І).



2. ДРОБОВІ + Р.в. одн.

одна шоста тортА 
три десятих квіткИ 
дві третіх яблукА 


Якщо ж у нас числівники типу два з половиною, десять з третиною, то тут орієнтуємось на ціле число (два з четвертиною баклажанИ ).



3. ПІВТОРА + ч.р. Р.в. одн. півторА доларА

ПІВТОРИ + ж.р. Р.в. півторИ годинИ 

ПІВТОРАСТА (150) + Р.в. мн. півтораста робітників 



4. П’ЯТЬ і всі наступні мають два варіанти сполучення з іменниками:

Н.в. / З.в. числівника + Р.в. мн. іменника 

є шість людей 

Усі інші відмінки – узгодження (шести людям – обидва слова в Д.в.).


5. У СКЛАДЕНИХ числівниках дивимось на останнє слово, за яким і визначаємо, як узгоджувати:

сто вісімдесят ТРИ книги 



6. З іменниками, що мають лише форму множини, використовуємо ЗБІРНІ числівники: двоє ножиць.



НЕ можна зі ЗБІРНИМИ числівниками вживати іменники жіночого роду. Лише чоловічого та середнього.

Котра година?
Друга (година) 
числівник укр мова

Друга (година) п'ятнадцять (хвилин) 
П'ятнадцять* по другій  
П'ятнадцять* на третю 
*або чверть
числівник укр мова

Друга (година) тридцять (хвилин)
Пів на третю
числівник укр мова

Друга (година) сорок п’ять (хвилин)
За п'ятнадцять* (хвилин) третя 
П'ятнадцять* (хвилин) до третьої
*або чверть
числівник укр мова


2. Переклади  словосполучення українською мовою і запиши.
Три дня, две тетради, четыре тома, двадцать два килограмма, двадцать четыре стола, сорок два метра, четыре переулка, семь домов, семнадцать раз.
3.    Розкриваючи дужки, запиши  словосполучення 
І. Півтора (зошит), два (раз), чотири (оберемок), півтори (зміна), півтора (день), три (місяць), три (рядно), два (училище), два (острів), перед першим (грудень), два (озеро), два  з половиною (вагон), три (цап), чотири (дерево), три (стілець), три з половиною (ящик), , два (комп’ютер), три (місяць), чотири (урок), два (кролик), шість (кролик), три (апельсин), дві п’яті (метр), два з половиною (кілограм), сорок з половиною (процент), п’ять десятих (відсоток), півтора (місяць), півтора (рік), двадцять чотири (трактор), чотири (планшет), три (сантиметр), два (коктейль), чотири (учень), одна (слива), п’ять (картина), два (кілометр), шість (автобус), три (ананас), вісім (ожина), п’ять (удав), два (килим), півтора (пиріг), десять (острів), чотири (светр), п’ятнадцяте (квітень), вісім (лящ), сім (стебло), три (колесо), два (смайлик), дев’ять (колір), чотири (будинок);
ІІ. ¼ (яблуко), 95,6 (відсоток), 3 (узвіз), , 74 (літр),  1/3 (група), 1/8 (шлях),     100 (день),   2/3 (склянка),     2 (велосипед),   3 (ліжко), 5  (телевізор),   0,12  (відсоток),   6,95   (сантиметр),   2/3    (метр), 2 (нетбук), 500 (метр), 4 (олівець), 7 (олівець);
ІІІ. 45 (журнал), 23 (рiк), 2 (висновок), 4 (графiк), 7 (ювiлей), 58 (номер), 34   (епiзод),  5   (мiкроскоп),  42 (доказ),  17  (аргумент),  6  (випадок),
22 (вершник), 8 (принцип), 3 (промiнь), 27 (дослiд), 63 (комп’ютер),
542 (приклад), 16 (астероїд), 4 (атом), 25 (фрагмент), 3 (коледж), 76 (пристрiй), 32 (спалах), 4 (метод), 6 (байт), 83 (предмет).

4.            Розкрий дужки і напиши числівники словами.
У мене 1 (сестра) і 2 (брата). У школі 12 (кабінет), 2 (майстерня), 1 (спортзал). У нас у класі 15 (хлопчик) і 12 (дівчинка). У магазині мама купила 5 (ручка), 4 (книга), 10 (олівець).
В огляді брали участь колективи 11 (школа). Понад 190 (учень) були відзначені грамотами, близько 100 (хлопці) стали спортсменами-розрядниками. У секціях з різних видів спорту займаються 150 (хлопці). У нашій школі працюють 4 (спортивна секція).

5. Відредагуй  записку хлопчика, яку він передав своєю сестричкою мамі.

Мама! Я сьогодні буду піздніше – десь в вісім годин. Уроки в мене закончаця в час двадцять. Потом занятя в кружках – десь до пяти годин. На начало шостого у мене здибанка з братом Віталика. він обіцяв пренести мині на обмєн шіснадцять нових вкладишів. Якраз після цього я вспіну попасти на автобус що відправляєця в сім двадцять. Пока!

6. Пройди тестування
1. Числівниками є всі слова рядка
А три, третій, третина, троє
Б десять, десяток, десятеро, десята
В два, двійко, двоє, обидва
Г семеро, сімка, сьомий, сім
Д четверо, чотири, чверть, четверті
2. Допущено помилку у відмінюванні числівника
А п’ятдесяти двох
Б дев’яноста сьома
В на сімдесяти шести
Г двадцятьма чотирьома
Д дев’ятьомастами сорока
3. Допущено помилку у відмінюванні числівника
А шестидесяти семи
Б сороха вісьмома
В на двохстах п’яти
Г вісімдесятьма одним
Д чотириста дві
4. Правильною є відмінкова форма числівника
А п’ятидесяти шести
Б семистами трьома
В дев’яноста чотирьома
Г шістдесяти шести
Д (на) сороках п’ятьох
5. Правильною є відмінкова форма числівника
А сімдесяти трьох
Б п’ятьохсот сорока
В двадцяти двум
Г шестистами десятьма
Д трьохстам дев’яноста
6. Правильною є відмінкова форма числівника
А двумстам тридцяти
Б тридцятьма вісьма
В стома десятьма
Г восьмидесятьом дев’ятьом
Д (на) чотиристах двадцятьох
7. Правильною є відмінкова форма числівника
А ста сорока п’ятьма
Б сто сорок п’яти
В стам сорокам п’ятьом
Г стома сороками п’ятьома
Д (у) стах сорока п’ятьох
8. Правильною є відмінкова форма числівника
А двохстам п’ятдесяти шести
Б двомастами п’ятдесятьома шістьома
В двохсот п’ятдесяти шести
Г (у) двохстах п’ятдесятьох шестьох
Д двохста п’ятдесяти шести
9. Правильною є відмінкова форма числівника
А ста сімдесяти чотирьом
Б ста семидесяти чотирьох
В ста сімдесятьома чотирьома
Г стома сімдесятьма чотирма
Д (у) стах сімдесятьох чотирьох
10. Правильною є відмінкова форма числівника
А трьохста шістдесяти двох
Б трьохсот шестидесяти двох
В трьомстам шістдесяти двом
Г трьомастома шістдесятьома двома
Д трьохстах шестидесятьох двох
11. Правильною є відмінкова форма числівника
А чотириста вісімдесятьох п’яти
Б чотирьохсот восьмидесята двох
В чотирьомстам восьмидесяти двом
Г чотирьомастами вісімдесятьома двома
Д (у) чотирьохстах вісімдесяти двох
12. Правильною є відмінкова форма числівника
А п’ятиста дев’яноста семи
Б п’ятистам дев’яностам сімом
В п’ятьмастами дев’яноста сьома
Г п’ятьомастами дев’яностами сімома
Д п’ятьохстах дев’яноста сімох
13. Правильною є відмінкова форма числівника
А семистами сорока п’ятьма
Б семистам сорокам п’ятьом
В сімохсот сорока п’яти
Г (у) семистах сорока п’яти
Д сімомстам сорока п’ятьом
14. Правильною є відмінкова форма числівника
А вісімсот п’ятдесяти трьох
Б вісьмастами п’ятдесятьма трьома
В восьмисот п’ятидесяти трьох
Г вісьмомстам п’ятдесятьом трьом
Д восьмистах п’ятдесятьох трьох
15. Правильною є відмінкова форма числівника
А дев’ятисот дев’яносто дев’ять
Б дев’ятьохсот дев’яноста дев’яти
В дев’ятистам дев’яностам дев’ятьом
Г дев’ятьмастами дев’яноста дев’ятьма
Д дев’ятьомстам дев’яноста дев’ятьом
16. Закінчення  має іменник у рядку
А 2 квартал..
Б 3 товариш..
В 1,5 доб..
Г 0,5 ящик..
Д 4 район..
17. Помилково узгоджено числівник з іменником у словосполученні
А двадцять п’ять апельсинів
Б три з половиною алельсзпга
В двадцять два апельсини
Г дві треті апельсина
Д двадцять один апельсин
18. Помилково узгоджено числівник з іменником у словосполученні
А двадцять два абрикоси
Б чотири помідори
В півтора огірка
Г два з половиною банана
Д одна ціла і одна друга лимона

19. Помилково узгоджено числівник з іменником у словосполученні
А п’ятеро друзів
Б півтора аркуша
В півтораста гривень
Г вісім кілограмів
Д три професора
20. Помилково узгоджено числівник з іменником у словосполученні
А двоє разів
Б півтори доби
В одна третя сторінки
Г п’ять з половиною тонн
Д дві цілі і одна сьома метра
21. Порушено граматичну норму на позначення часу в рядку
А десять хвилин на третю
Б три години п’ять хвилин
В пів на дванадцяту
Г чверть до одинадцятої
Д двадцять по другій
22. Порушено граматичну норму на позначення часу в рядку
А без п’ятнадцяти шоста
Б за п’ятнадцять шоста
В п’ятнадцять хвилин до шостої
Г чверть до шостої
Д сімнадцята година сорок п’ять хвилин
23. Порушено граматичну норму на позначення часу в рядку
А п’ять хвилин до восьмої
Б десять хвилин на дев’яту
В десять по восьмій
Г пів на восьму
Д вісім годин тридцять хвилин
24. Порушено граматичну норму на позначення часу в рядку
А рівно одинадцята
Б п’ять хвилин після двох
В за двадцять сьома
Г чверть на третю
Д десять по першій
25. Порушено граматичну норму на позначення часу в рядку
А пів на дванадцяту
Б третя година десять хвилин
В двадцять хвилин сьомої
Г двадцять на десяту
Д п’ять хвилин по другій
26. Порушено граматичну норму на позначення часу в рядку
А третя година п’ять хвилин
Б рівно шістнадцять
В чверть по дев’ятій
Г за двадцять третя
Д десять по четвертій
27. Порушено граматичну норму на позначення часу в рядку
А за двадцять десята
Б двадцять до десятої
В двадцять на десяту
Г без двадцяти десята
Д двадцять по десятій
28. Граматично правильна відповідь на запитання «Котра година?»
А рівно дванадцять
Б десять хвилин шостої
В без двадцяти десять
Г три години п’ят ь хвилин
Д десять хвилин по шостій
29. Граматично правильна відповідь на запитання «Котра година?»
А шість годин десять хвилин
Б за десять восьма
В одинадцять двадцять
Г без двадцяти перша
Д початок десятої

30. Граматично правильна відповідь на запитання «Котра година?»
А чотири години п’ятнадцять хвилин
Б п’ятнадцять хвилин п’ятої
В шістнадцять п’ятнадцять
Г четверта година п’ятнадцять хвилин
Д п’ятнадцять хвилин після чотирьох
Або пройди тест онлайн

Урок 13.04.2020


Сделано на Padlet

Немає коментарів:

Дописати коментар