2014/03/02


Сьогодні – останній день Масляної, який називається прощеною неділею. Цього дня прийнято просити вибачення за всі образи, завдані протягом року.
У народі прощену неділю називали проводи, цілувальник, днем пробачення. Цього дня люди традиційно ходять до родичів і висловлюють шану батькам. За традицією говорять “Прости мені”, а у відповідь чують “Бог простить – і я прощаю”.

 Після цього можна розпочати постувати з доброю душею, зосередитися на духовному житті з чистим серцем зустріти Великдень – день Неділі Христової, який цього року припадає на 20 квітня.Цього дня людям слід пригадати всі образи, спричинені іншим, і вибачитися за них від щирого серця. Попросити пробачення за всі скоєні образи.

На прощену неділю прийнято їсти вареники. За народною приказкою, на прощену неділю «і бусурмени вареники їдять!».
У прощений день їздять обдаровувати кума з кумою. Прощання між рідними та знайомими відбувається увечері. Прощатися приходять до старшого в роду. Прощаючись, говорили: “Прости мені, будь-ласка, якщо в чому винен перед тобою”. Інший відповідає: “Бог тебе простить”.
Останній тиждень перед початком Великого посту називається сиропусним тижнем, оскільки саме тоді закінчується вживання в їжу молочних продуктів.
За традицією просять вибачення і у покійних.


Пробачте мене, перед ким я винна!

Немає коментарів:

Дописати коментар