Вхід Господній у Єрусалим
Сьогодні — свято Входу Господа нашого Ісуса Христа в Єрусалим. В
народі це свято ще називають Вербною неділею, яке віруючі відзначають
на згадку тріумфального в’їзду Ісуса Христа в Єрусалим. Для більшості
світських людей, Вербна неділя відзначається участю у ранковому
Богослужінні в Церкві та освяченні лози.
У чому внутрішній зміст урочистого входу Христа? Він їхав на
страждання, Він їхав на Голгофу з такою урочистістю, з якою після
перемог царі їхали у свої царства.
Христос в'їжджав у Єрусалим не для
того, щоб Йому служили, а для того, щоб послужити і віддати душу Свою за
спасіння світу. Христос ішов у Єрусалим не як Владика вселеної, а як
останній слуга людей. Ні краплі людської крові не пролив Христос Своїм
входом, жодної людської душі не погубив, а навпаки – йшов у Єрусалим
пролити Свою кров за очищення наших гріхів і всього світу. Вхід Ісуса
Христа залишається назавжди величним, тому що він мав не політичне
значення, а релігійне, не тимчасове, а вічне. Його релігійне значення
полягає в тому, що Христос ішов визволити людські душі від гріха і
смерті. Тому це свято вічно близьке кожній людині і ніколи не
забудеться, поки люди житимуть на землі.
Христос урочисто йшов у
Єрусалим на страждання і смерть. Як людина Він боявся страждань і
смерті, але Він переміг їх, і тим самим змінив погляд християн на
страждання і смерть. Коли ми звернемося до двохтисячолітньої історії
християнства, то побачимо, що Церква була міцнішою і чистішою під час
гонінь. Можна сказати, що своїми стражданнями і мученицькими смертями
християни перших віків перемогли як язичництво, так і Римську імперію з
її рабством і численними моральними пороками. І у ХХ ст., за часів
державного атеїзму і всіляких переслідувань і гонінь, Церква була
сильною, хоч і не дуже численною. У 20-ті і 30-ті роки нашого століття
вона дала світові безліч мучеників за віру Христову, і тим очистила сама
себе від гріхів попередніх століть. Гонителі Церкви боялися мучеництва
християн. Вони ні перед чим не тремтіли так, як перед готовністю
християн іти на страждання і смерть. І все це завдяки тому, що Господь
наш Ісус Христос Своїми стражданнями і смертю переміг як страждання, так
і смерть. Апостолу Павлу, який страждав, Господь сказав: "Досить для
тебе благодаті Моєї, бо сила Моя виявляється в немочі" (2 Кор. 12: 9).
У
релігійному житті страждання, переслідування і гоніння мають важливе
значення, бо вони очищають як людину, так і Церкву від гріховних
нашарувань. Як золото очищається вогнем, так душа людська очищається від
гріхів стражданням. Коли люди звертаються до Бога, до Церкви, до віри? В
часи лихоліть, в часи тих чи інших страждань людини. Ми згадуємо про
Бога тільки тоді, коли болить душа, коли не маємо ні від кого допомоги. А
в часи благоденства ми забуваємо, що Він існує. Багато хто з нас,
досягши добробуту, думає, що Бог не потрібен, що нібито можна прожити
добре і без віри в Бога. Тим самим ми самі на себе накликаємо
страждання. Відсутність страждань часто штовхає нас на хибний спосіб
життя.
Нам треба бути вірними Богу – як в часи благоденства, так і
в часи випробувань. Кого любить Бог, того Він і карає. Так само як і
батьки карають дітей, бо вони їх люблять і хочуть, щоб діти були кращими
за них.
Сьогоднішнє свято нагадує нам, що Христос ішов урочисто
на страждання і смерть. Він дав і нам благодать перемагати страждання.
Гілля верби, яке ми тримаємо в руках у це свято, нагадує нам про те, що
життя перемагає. Якщо воно перемагає в рослині, то тим більше – в
людині, бо людина незрівнянно цінніша за рослину. Якщо Бог турбується
про життя рослин і тварин, то чи не набагато більше Він любить людину?
Ради спасіння кожного з нас Господь наш Ісус Христос віддав Себе на
страждання і смерть. Йому слава, честь і поклоніння на віки віків.
Немає коментарів:
Дописати коментар